Lasso Englisch 4, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

82 L: Open your book at page 57, please. There’s a text about Christmas. But some words are missing. Put the letters in the stars in the right order and fill in the missing words. Zur Kontrolle spiel L im Anschluss den Lösungstext von der CD. L: Now let’s listen and check. Text: It’s Christmas (CD 2/Track 31) Listen and check Father Christmas and his reindeer are on the roof. He’s looking down the chimney. The Christmas stockings are hanging on the fireplace and there are many Christmas cards from friends. Under the tree are many Christmas presents. Ergänzung: Lied und Geschichte: Rudolph, the red nosed reindeer L könnte zur Einstimmung das traditionelle Lied Rudolph, the red nosed reindeer vorspielen, das es in vielen Variationen gibt. Sicher wird es vielen S bekannt sein, ebenso wie die Geschichte dazu. Im Anschluss sollte den S Gelegenheit gegeben werden, sich auf Deutsch zum Lied oder zur Geschichte von Rudolph zu äußern. L kann auch das Kinderbuch zur Geschichte nutzen. L: Let’s listen to another Christmas song. I’m sure you know it. … Activity: Let’s make a Christmas cracker (CD 2/Track 32) L hören die Bastelanleitung für den Christmas cracker zweimal und betrachten dazu die Bilder. L: Please open your Pupil’s Book at page 58. Listen to the instructions: Step 1: Write a joke or a riddle. Step 2: Make a paper crown. Step 3: Put the crown, the joke and the present into the roll. Step 4: Cut out a piece of wrapping paper. Step 5: Wrap up the toilet roll. Step 6: Decorate your Christmas cracker. Nachdem die Anleitung mindestens 2x gehört wurde, besprechen die S in Gruppen auf Deutsch, wie ein Christmas Cra- cker gebastelt wird. Im Anschluss daran bastelt L mit den S gemeinsam einen Cracker. Dabei werden die Schritte jeweils laut vorgelesen. Let’s celebrate Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=