Lasso Englisch 4, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

67 You can buy some stamps for your cards to Germany at the post office. I want to buy some apples and bananas at the supermarket. I am so hungry! Let’s turn left into London road. There is a very good bakery here on the left. We can go straight on to the railway station. We can take a train to London from here next weekend. Opposite is our bank. The bank is at the corner of London Road on High Street. The Police station is on the right in London Road. It’s a good idea to have a police station next to the bank in case of a bank robbery. Let’s cross the street at the traffic lights again. Listen, we must stop when the traffic lights are red. It’s green now. Let’s go. Look at the nice old building on the other side! This is my school, Nora. The lollipop lady helps the children to cross the street to school. Look, the bike shop is opposite the school. If there’s a problem with my bike I can go there after school. Do you like Summertown, Nora? Nora: Yes, Lily. I like it very much. But I must watch out when I want to cross a street in England. At the zebra crossing I must always look right first. Lily: Yes, Nora. You are right. Remember: Look right. Look left. Look right again. Anschließend stellen sich S gegenseitig Fragen. S: Melanie, where is the black car? Melanie: The black car is in … Sven, where is the station? Sven: The station is in … S hören nun den Text ein zweites Mal und beantworten danach die Fragen auf der Doppelseite 42/43 im Pupil’s Book 4 . Wiederholung: hobbies L fragt S nach ihren Hobbies. Im Anschluss daran erfahren die S, dass Nelly’s Hobby biking ist. Einführung Wortschatz: My bike Mit Hilfe von Picture Cards werden die fürs Radfahren wichtigsten Begriffe eingeführt. Zusätzlich ist es empfehlenswert, für die Dauer dieser Unterrichtseinheit ein Fahrrad im Klassenzimmer aufzustellen, so dass bei Bedarf immer wieder der Wortschatz daran gezeigt werden kann. L: Look what I’ve got here. A bicycle. You can also say bike. … These are the handlebars. That’s the saddle. Look. These are the pedals. The helmet is not part of the bike. But we need it when we go by bike. Wortschatzfestigung mit Spiel (TPR): Let’s go by bike S werden aufgefordert, die folgenden Instruktionen pantomimisch umzusetzen. L führt die Bewegungen zunächst mit aus, dann reagieren S nur noch auf die verbalen Instruktionen. L: Now let’s all go by bike. Everybody stand up, please. Listen, look and do. In the morning you want to go to school. You put on your helmet . [„Helm“ aufsetzen.] Grab the handlebars. [„Lenker“ anfassen.] Get on your bike. [Aufsteigen.] Sit on the saddle. [Auf den „Sattel“ setzen.] Put your feet on the pedals. [Füße auf „Pedale“ geben] And off you go. [„Fahrrad fahren“.] Now stop! Get off your bike! [„Absteigen“.] Now you go to school and say “Hello!” to all your classmates. All about traffic Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=