Lasso Englisch 4, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

40 Jump up and down. Put your hands on the floor. – Stretch your legs. – Do two press-ups. Stand on your right foot. – Stand on your left foot. – Stand up straight. Thank you. – Sit down again. S erkennen die eben absolvierten Übungen im Schulbuch 4 auf der Doppelseite 18/19 wieder. L spielt den Hörtext. S sagen, welche Nummer im Buch der eben gehörten Instruktion entspricht. Let’s work out Stand up everybody. Please listen and do. 01 – Take your partner’s right arm and dance. 02 – Bend your knees. 03 – Stand on your left foot. 04 – Swing your right leg. 05 – Shake your right arm. 06 – Sit down. 07 – Put your hands on the floor. Stretch your legs. Do two push-ups. 08 – Stand face to face. – Clap each other’s hands. 09 – Jump up and down. 10 – Hold each other’s hands and stand on your right foot. 11 – Swing your arms. 12 – Stretch your body. 13 – Run fast on the spot. 14 – Turn around. Thank you. Sit down again. Mit Hilfe des Hörtextes absolvieren S nochmals die Fitnessübungen. Die Bilder im geöffneten Buch dienen als Verständ- nishilfe. L: Please listen and do. Look at your Pupil’s Book if you are not sure what to do. S bekommen nun die Aufgabe, eigene kleine Übungsabläufe (mindestens fünf verschiedene Übungen) zusammen- zustel- len. Die fitness programmes werden anschließend vorgestellt und natürlich nachgeturnt. L: Now make your own fitness programmes, please. You can find some good ideas in your Pupil’s Books. …Who wants to show his or her fitness programme? … OK. Come to the front. All the others: Please stand up. Let’s work out again. … is the caller. Wiederholung Wortschatz Hobbies: L hält die PiC hoch. Wer das jeweilige Hobby benennen kann, darf sich setzen. L: Look at the picture. Which hobby is it? S: Swimming Erarbeitung von Aussagen über Hobbys: Do you like …? Die zuvor benannten PiC zu den Hobbys aus Klasse 3 werden an die Tafel geheftet. L verteilt die WoC an einzelne S, die diese an der Tafel zuordnen. Alle Hobbys werden gemeinsam gesprochen. Dann werden die Kurzantworten Yes, I do und No, I don’t geübt. L: Do you like in-line skating? – Yes, I do. Do you like reading books? – No, I don’t. Join in and feel good Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=