Lasso Englisch 4, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

33 S hören die Geschichte und versuchen, die Bilder mitzuverfolgen. L: Now listen to the story, please. Story: Ben’s day (CD 1/Track 11) I get up at half past seven. Then I go to the bathroom for ten minutes. I wash my face, brush my teeth and comb and style my hair. Then I go back to my room and dress myself. I put on my school uniform. I have got black trousers and a white shirt and a red pullover. Breakfast together with my family is at a quarter to eight. I always have muesli with milk. After breakfast I take my lunchbox and leave the house. I go to school at half past eight. School starts at 9 o’clock. I have got a lot of lessons. My favourite subject is handicrafts. Lunchtime is from 12:15 to one o’clock. School in the afternoon starts again at ten minutes past one. I come home from school at four o’clock. Then I do my homework and play with my friends. At six o’clock we have dinner. Sometimes I read a book or watch TV after dinner. At 8:30 I go to bed. That is my day. Sicherung Hörverstehen: Im Anschluss an die Geschichte tauschen sich die S auf Deutsch über den Inhalt der Geschichte aus. Spiel: Right or wrong? L macht verschiedene Aussagen und S halten entweder einen Radiergummi (für richtig) oder einen Stift (für falsch) auf das Kommando Ready, steady, go! hoch. L: Take out a pencil and a rubber, please. Show me your rubber, if the sentence is right. Show me your pencil, if the sentence is wrong. Ben gets up in the morning. Ben goes to school in the evening. At night Ben plays with his friends. Wiederholung: A quarter past, a quarter to and half Kurze Wiederholung der verschiedenen Uhrzeiten mit Hilfe einer Uhr. L gibt verschiedene Zeiten vor und S sagen die Uhrzeit. S können auch die Rolle des L übernehmen. L: What time is it? S: It’s a quarter past nine. … Vertiefung Wortschatz: daily activities Zur weiteren Übung des Wortschatzes werden jetzt die daily activities , wie sie auf der Doppelseite 12/13im Pupil’s Book 4 dargestellt sind (get up, wash myself, get dressed, have breakfast …) mittels Picture Cards in der richtigen Reihenfolge geordnet. L: Look at all the pictures of things you do every day. At first you get up, then you go to the bathroom and … Die Picture Cards zu den daily activities befinden sich an der Tafel. Nun führt L die Wortbilder dazu zunächst über Blitzle- sen ein. Anschließend werden die Word Cards den Abbildungen zugeordnet. L: Look at the Picture Cards. Now let’s find the matching Word Cards. Spiel: Mime game, daily activities Ein S stellt pantomimisch eine Aktivität dar. Die anderen S dürfen raten. My day Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

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