Lasso Englisch 4, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

32 Lied: Oh, what a beautiful day (CD 1/Track 12) Nun singen die S das Lied gemeinsam und begleiten es gestisch durch entsprechende Bewegungen. Bei dem Satz: Oh, what a beautiful day! klatschen die S dreimal in die Hände. L: Let’s sing the song “I wash my face …”. Clap your hands three times. I wash my face (Text und Melodie: Rita J. Sührig) © Ernst Klett Verlag GmbH, Stuttgart I wash my face in the morning. I wash my face in the morning. I wash my face in the morning. Oh what a beautiful day! I play with my friends in the afternoon. I play with my friends in the afternoon. I play with my friends in the afternoon. Oh what a beautiful day. I read a book in the evening. I read a book in the evening. I read a book in the evening. Oh, what a beautiful day! Nun wird das Lied unter Verwendung der Picture Cards von den Tageszeiten und den entsprechenden Aktivitäten wieder- holt. L: Let’s remember the song „I wash my face“. Look at the cards. What time is it? Which activity can you do? Now let’s sing the song. … Einführung Uhrzeit – halbe Stunden: half past Bei der Erweiterung der Uhrzeiten hilft eine Skizze an der Tafel oder die Kopiervorlage „The time“ auf www.oebv.at Eine Gesamtübersicht ist jedoch erst nach der Einführung in mehreren Stufen mit einer Spieluhr sinnvoll. L stellt die Uhr von der ganzen Stunde ausgehend auf eine halbe Stunde später und führt den Begriff half past ein. Anschließend stellen S ihre Uhren auf Anweisung von L um und sagen die Zeit an. Zur Vertiefung erfolgen ein bis zwei Durchgänge mit Kontrolle durch L. L: Look here, please. Its eight o’clock, isn’t it? It’s thirty minutes later now. It’s half past eight. Look here, please. What time is it? S: It’s ten o’clock. L: Right. Now look again. What time is it now? S: It’s half past ten. L: Well done. Now take your clocks, set them to half past six. Then show it to your partner. Ask: What time is it? L: Work in pairs now. Set your clocks to half past … and ask your partner: What time is it? Einführung Uhrzeit – Viertelstunden: A quarter past – A quarter to L stellt die Uhr nun wieder von der ganzen Stunde ausgehend auf eine Viertelstunde später und führt den Begriff a quar- ter past ein. Dann stellen S wieder ihre Uhren auf Anweisung von L um. In Partnerarbeit zeigen sich S gegenseitig die ein- gestellte Zeit und fragen nach der Uhrzeit. Zur Vertiefung werden ein bis zwei Durchgänge mit L-Kontrolle durchgeführt. Danach erfolgt eine Einführung von a quarter to . L: Look here, please. It’s ten o’clock now, isn’t it? Let’s turn the clock fifteen minutes. It’s now a quarter past eleven. Look here, please. What time is it? S: It’s a quarter past eleven. L: Right. Now look again. What time is it now? … L: Well done. Now take your clocks, set them to a quarter to six. Then show it to your partner. Ask: What time is it? Work in pairs now. Set your clocks to a quarter past or a quarter to … and ask your partner: What time is it? Story: Ben’s day (CD 1/Track 11) S betrachten zuerst die Bilder und benennen ihnen bekannte Gegenstände oder Tätigkeiten. L: Please open your books on page twelve. Look at the pictures. What can you see? S: I can see Ben, I can see a bed, … My day Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=