Lasso Englisch 3, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

81 Text: Halloween Speaker: It’s the end of October. Today is October the 31st. It’s Halloween tonight. Patty, the witch, would like to go to a Hallo- ween party. But what a mess in Patty’s house! Was there a Halloween ghost? No, Patty doesn’t like to tidy up her house. And now? She’s looking for her Halloween things. Can you help Patty to find her Halloween things? Patty: Where is my orange pumpkin? Where are the candles for the pumpkin? I need my broom to fly to the party. Where is my special Halloween hat with six stars? I have to take my black cat to our Halloween party. Where’s Pitty, my cat? Oh, and I mustn’t forget my spider and the green frog. But where is my book of magic spells? I need it to say: “ABRACADABRA”. But where is it? I think, next year I have to clean my house before Halloween!!! … Spiel: Halloween-Bingo L kopiert für jeden S die Online-Kopiervorlage „ Halloween-Bingo “ und spielt mit ihnen anschließend BINGO laut Anlei- tung auf der Kopiervorlage. Übung: Colour the words (CD 2/Track 20) S schlagen das Pupil’s Book 3 auf Seite 55 auf und bearbeiten die Hörübung. L spielt den Text zweimal ab und S malen die Wörter an. Im Anschluss erfolgt eine Kontrolle. L: Open your Pupil’s Book at page 55, please. Listen to the words. Colour the right words: Ghost, candle, broom, moon, pumpkin, cat, witch, spider’s web, bat Practice: S malen die Hexe auf S 55 zuerst an. (Kann auch als Hausübung gemacht werden). Dabei ist darauf zu achten, dass jeder Gegenstand nur eine Farbe erhält. L: Open your books on page fifty-five. Please, colour in your witch. Im Anschluss daran beschreiben die S ihrem Partner/ihrer Partnerin die Hexe in einfachen Sätzen. Die Partner wechseln sich dabei Satz für Satz ab. L: Tell your partner the colours of your witch. S: The broom is (pink) … Let’s celebrate Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=