Lasso Englisch 3, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

61 Let’s talk (Seite 40) Exercise: Which rooms are in the house? Jeder S malt für sich Räume und Möbel in das vorgedruckte Haus. L: Open your books on page 40. Take your coloured pencils and draw furniture in the different rooms . Anschließend erzählen die S in einer Partnerübung vom gemalten Haus: “My house has got a …; There is a … ” Spot the difference. Look and say. L: Have a look at exercise number three now . You can see two pictures. But they are not the same. There are five differences. Please spot and mark the five differences. S vergleichen die Bilder und vervollständigen die Sätze. In Partnerarbeit nennt dazu je ein S die vollständigen Sätze für ein Bild. Let’s check! (Seite 41) (CD 2/Track 4) S hören alle Sätze von der CD an und erkennen sie in Pupil’s Book S. 41 wieder. In Verbindung mit den Bildern finden sie die richtige Lösung. Die Antwort lautet: NELLY’S HOUSE L: Open your Pupil’s Book at page 41. Listen to the CD. Look at the pictures and find the correct sentences. Then circle the let- ters. You can circle more than one letter in each number. What’s the solution? Let’s check! 1) The bed is in the bedroom. The bed is in the kitchen. Nelly is in the bedroom. 2) This is in the kitchen. This is in the bathroom. This is in the bedroom. 3) Nelly is in Lily’s room. A wardrobe is in Lily’s room. A table is in Lily’s room. 4) Mr. Brown is in the living room. A lamp is in the living room. An armchair is in the living room. 5) A dog is in the kitchen. A table is in the kitchen. Nelly is in the kitchen. 6) Squeaky is in the bed. Squeaky is in the bathroom. Squeaky is happy. Weiterführende Ideen für den (handlungsorientierten) Unterricht: → Stille Post spielen → Make a Poster of your house and present it in your class → Ein Fantasie-Möbelstück im Werkunterricht herstellen At home Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=