Lasso Englisch 3, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

59 Speaker: They enter the hall. Then they go upstairs. They walk into the living room. Nelly [shouting]: Look, there it is. It is on the sofa. Squeaky: No, it isn’t my red sock. That is my red cap. Speaker: They turn right into the bathroom. Nelly: Look, there it is! The red sock is on the toilet. Squeaky: No it isn’t. That is my red scarf. Speaker: Nelly and Squeaky go back to the living room and climb up the ladder. Now they are on the second floor. They come to the children’s room. Nelly: Look, there it is! The red sock is under the chair. Squeaky: No, it isn’t. That is my red T-shirt. Speaker: They turn right into the bedroom. Nelly: Look, there it is. It is in the wardrobe. Squeaky: No, it isn’t. That is my red pullover. Speaker: Squeaky is very sad again. Finally they go downstairs again and walk into the kitchen. Nelly: I’m sure it is there. Look at the toaster! Speaker: Suddenly Squeaky remembers: Squeaky: Yes, you’re right. I washed my red sock and I wanted to dry it on the toaster. Nelly: Oh no! Don’t do that again! Abschließend wiederholt L die Leitfrage Why is Squeaky so sad? und stellt weitere Fragen zum Verlauf der Geschichte. Hinweis: Die Antwort zur letzten Frage kann auch auf Deutsch erfolgen. L: Why is Squeaky so sad? S: She can’t find her sock. L: Where is the sock in the end? S: It is on the toaster. L: Yes, you’re right. She washed her dirty sock and wanted to dry it on the toaster. [L unterstreicht die Verben wash und dry .] L: Is this a good idea? S: No, it isn’t. S hören die Geschichte Squeaky’s house zum zweiten Mal. An der Tafel sind verschiedene Word Cards von clothes angehef- tet. Immer wenn die beiden Freunde Nelly und Squeaky ein neues rotes Bekleidungsstück gefunden haben, klatschen S auf den Tisch. Die Erzählung stoppt und die entsprechende Word Card wird von einem S auf einen separaten Tafelflügel aussortiert, benannt und der entsprechenden Word Card zu einem Zimmer zugeordnet. L: Listen carefully to the story. Clap your hands when they find something red. Spiel: What is missing? L heftet Picture Cards von Zimmern und Möbeln an die Tafel. Ein S geht aus dem Zimmer, L oder S nimmt eine Karte ab. S muss erraten, welche es ist. L: Watch what I’m doing. I’m laying all these cards (things) out here. OK. One child goes outside briefly (or the children close their eyes briefly). One card is taken away. The child is called back and has to answer the question: “What’s missing?” Lisa, would you leave the room, please? Let’s take away one of the cards and call her in again. (Close your eyes for one moment, please.) – Lisa, come in again. (Open your eyes again.) Look at the cards. What’s missing? Lisa: The table is missing. Rooms and furniture: Wiederholung/Einführung: L verteilt fünf S im Raum und gibt diesen jeweils einen Zettel mit einer Raumbezeichnung. Die übrigen S bittet L in den Sesselkreis. L hat einen Stapel mit PiC zu furniture vor sich liegen, hebt eine PiC hoch und benennt sie. At home Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=