Lasso Englisch 3, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

44 L: What can you do in spring/winter/summer/autumn? Mime an activity, please. All your classmates should try to guess what you’re showing us. If you don’t know the English word, I’ll help you and whisper it. If you know the activity that he or she is miming, say: ‘Let’s …’ So können wir einen Vorschlag machen. Wiederholung: The year L entwickelt folgendes Tafelbild und kommentiert. S werden sich schnell an das Wort erinnern. the year spring summer autumn winter L: Spring, summer, autumn and winter are the seasons of the year. The year. L: How many seasons are there? S: Four. L: That’s right. Tell me the seasons again, please … – Which of the four seasons do you like best? S: Spring/… (I like … best of all.) Einführung Doppelseite: The circle of the year (CD 1/Track 25) S betrachten die Doppelseite 24/25 und hören die Texte von der Audio-CD. L: Let’s start with the picture of spring. Look at the picture of spring and listen to the CD. Spring It’s spring now. The weather is warm. The sun is shining. Everything is green outside Look at the beautiful apple tree. It’s all pink now.There are lots of flowers in the garden. Lily, Ben and Nelly are picking flowers. There are many wonderful tulips and daffodils, red, yellow and white. L stellt den S nun Verständnisfragen zu der Abbildung auf der Doppelseite 24/25 und zum Hörtext Spring . L weist auf Schlüsselwörter hin. Anschließend kann der Hörtext Spring nochmals von der CD gespielt werden. Hörtext: Summer L: After spring comes summer. Now look at the tree in summer. It’s green now. Can you see the Brown family in the garden? Now look at the picture of summer and listen to the CD again. Summer It’s summer now. Today the weather is hot and sunny. Look at the apple tree. It’s green now. There are little green apples on it. Can you see them? Lily and Ben are playing a ball game. John is splashing in the pool. Nelly wants to go swimming in the swimming pool. She is wearing a beautiful bikini. It’s red. L stellt S nun Verständnisfragen zu der Abbildung auf der Doppelseite und zum Hörtext Summer . L weist auf Schlüsselwörter hin. Anschließend kann der Hörtext Summer nochmals von der CD gespielt werden. Wiederholung Jahreszeiten: The seasons Die Pantomime wird nochmals aufgegriffen. S erraten diesmal die Jahreszeit. L setzt imaginäre Mütze auf, zieht Hand- schuhe an, läuft Eis (winter) . L blinzelt in die Sonne, öffnet die Tür geht nach draußen, spielt Ball (spring) . L springt ins Wasser und schwimmt (summer) . L lässt Drachen steigen (autumn). L: Look at what I’m doing. What season is it? – Very good. It’s spring. … Hörtext: Autumn (CD 1/Track 26) Nach der Erschließung des Wortfelds zu Autumn öffnen S ihr Buch und betrachten die Abbildung auf Seite 25 unten. Dann hören S den Text von der Audio-CD. The circle of the year Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=