Lasso Englisch 3, Begleitband für Lehrerinnen und Lehrer

31 Unit 2: Me and my family (Seite 12–17) Ziele/Kompetenzen Die Kinder können • aus dem Hörtext sehr einfache Aussagen zur Familie verstehen – den Text inhaltlich erfas- sen • den Family-rhyme verstehen und wiedergeben • einen schriftlichen Dialog ergänzen • die kurzen Sätze zum „family tree“ lesen und Fragen dazu ankreuzen • im Unterricht Fragen über die Familie stellen und beantworten • Gelerntes im Kreuzworträtsel u. a. anwenden Wortschatz What’s your name? How old are you? Have you got a sister? Have you got a brother? Yes I have got … / No I haven’t His/her name is … How many brothers/sisters have you got? He/she is wearing a … T-shirt • colours • numbers • family Zusatzmaterialien PiC 11–18, KV 4, KV 5, CD 1.10–1.16 Einführung L führt mit Hilfe von S und/oder PiC father, mother, sister und brother ein. Das Wort family wird über die PiC einge- führt. S erschließen die Bedeutung der neuen Wörter und sprechen im Chor und einzeln die neuen Wörter nach. L: Look, this is a family – say after me, please: a family. – This is Mr Black. He’s Lily’s father. And this is Mrs Black. She is Lily’s mother. And this is Ben. He’s Lily’s brother. Lily is Ben’s sister. And this is John, the little brother. This is the sister, and that is the brother. Father, mother, sister, brother, brother – it’s a family. Doppelseite: The Black family S öffnen die Seiten 12/13 im Schulbuch. L: We have already talked about the family, right? Let’s have a look again. Open your Pupil’s book at page twelve and thirteen and tell me who belongs to the family. – The father, that’s right, a sister,- how many brothers? – Two, ok and the mother. Story: The Black family (CD 1/Track 11) Here’s the Black family. It’s a sunny day. The family is in the garden. Father Black is reading a book. Look, here comes mother Black. She brings some apple juice for the family. The three children and Nelly are playing ball in the garden. Lily is wearing a pink T-shirt and yellow shorts. Lily’s brother Ben is wearing a white T-shirt and black jeans. Lily’s and Ben’s brother John is wearing red shorts and a blue T-shirt. Look, Nelly has got the ball and she is happy. L: Have a look at the book again and find out: How many brothers can you see? How many sisters can you see? Spiel: Repeat if it’s true L nennt den richtigen oder falschen Begriff, die S dürfen aber nur den richtigen weiderholen. Wer doch den falschen Begriff nennt, muss sich setzen. Das Spiel kann beliebig beendet werden oder ist erst aus, wenn nur noch ein S steht. L: Stand up, please. Let’s play “Repeat if it’s true”. I’ll point to a picture and say two words, one is true, one is false. Repeat the true word. If you repeat the false word, you have to sit down . Me and my family Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=