zielsicher Englisch, Metalltechnik, Schulbuch

A sales talk can be divided into four main stages. What are they? 1. Greeting your customer politely 2. Finding out what the customer would like 3. Presenting goods or services to the customer 4. After the customer decides to buy What personal characteristics are important when being in contact with a customer or business partner? Name at least four. external appearance, body language, language and voice, attitude and good manners Translate the phrases often used when dealing with complaints. 1. We would appreciate some appropriate compensation. Wir erwarten eine angemessene Entschädigung. 2. We’ll make up for the mistake as soon as we have agreed on a date that suits you. Wir werden den Fehler wieder gut machen, sobald wir einen für Sie passenden Termin fixiert haben. 3. Please accept our apologies. Bitte nehmen Sie unsere Entschuldigung an. 4. We are sorry for any inconvenience our mistake has caused. Wir bedauern allfällige Unannehmlichkeiten, die unser Fehlverhalten verursacht hat. Name two rules about how to deal with customers. Stay positive and never get angry. Listen carefully and actively to the customer’s needs. 16 A2 17 A2 18 A2 19 A2–B1 What I can now do: ●● I know the four stages of a sales conversation.  ➤ 16 Ich kenne die vier Phasen eines Verkaufsgesprächs. ●● I can name important personal characteristics when in customer and business partner contact.  ➤ 17 Ich kann wichtige Persönlichkeitsmerkmale für den Umgang mit Kunden/Kundinnen und Geschäftspartnern nennen. ●● I can translate phrases often used when dealing with complaints.  ➤ 18 Ich kann Phrasen, die oft verwendet werden, wenn Beschwerden bearbeitet werden, übersetzen. ●● I know how to deal with customers.  ➤ 19 Ich weiß, wie ich mit Kunden umgehe. 25 Dealing with customers Check yourself 133 Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

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