Ex libris Latein-Textband

64 Der Mensch in seinem Alltag | Studentenleben Die akademische Hymne Traditionen spielen im akademischen Bereich eine große Rolle. So ist es üblich, bei akademischen Feiern das „Gaudeamus igitur“ anzustimmen. Der Theologe Christian Wilhelm Kindleben veröffentlichte dieses Lied, dessen Ursprünge bis ins Mittelalter reichen, 1781 in der deutschen Studentenstadt Halle: 1 |: Gaudeamus igitur, iuvenes dum sumus, :| post iucundam iuventutem, post molestam senectutem |: nos habebit humus 1 ! :| 4 |: Vivat academia, vivant professores! :| Vivat membrum quodlibet 3 , vivant membra quaelibet 3 , |: semper sint in flore! :| 7 |: Pereat tristitia, pereant osores 4 , :| pereat diabolus, quivis 5 antiburschius 6 |: atque irrisores 7 ! :| 2 |: Ubi sunt, qui ante nos in mundo fuēre? :| Vadite ad superos transite ad inferos, |: ubi iam fuēre. :| 5 |: Vivant omnes virgines faciles, formosae, :| vivant et mulieres, tenerae, amabiles, |: bonae, laboriosae! :| 3 |: Vita nostra brevis est, brevi finietur, :| venit mors velociter, rapit nos atrociter, |: nemini parcetur 2 ! :| 6 |: Vivat et res publica et, qui illam regit! :| Vivat nostra civitas, Maecenatum a caritas, |: quae nos hic protegit! :| Zusatztext 1 humus, -i f .: Erdreich = Grab 2 párcere 3 : Schonung geben 3 qui-, quae-, quodlibet: jeder beliebige 4 osor, -oris m .: Verächter 5 quivis: jeder beliebige 6 antiburschius, -i m .: Studentenfeind 7 irrisor, -oris m .: Spötter a Maecenas, -atis m .: Förderer         i gi tur,       iu ve nes dum F 7     su mus, B        post iu cun dam F           iu ven tu tem, B  F - - - - - - - - - - - - -  7    post mo les tam           se nec tu tem, B  F          nos ha be bit B  E      hu mus, B  D 7 g          nos ha be bit B  E  c     hu mus. B  F 7 B  - - - - - - - - - - - Gaudeamus igitur © M. Stumpauer, Satz 2018 Reproduktion, Transfer und Reflexion • Paraphrasiere den Inhalt des „Gaudeamus igitur“ und fasse die darin enthaltenen Themen zusammen (R) . Versuche die Strophen thematisch zu gliedern und nimm dazu Stellung (T) . • Erkläre gegebenenfalls nach Recherche, wo der Begriff „Maecenatum caritas“ in Strophe 6 seinen Ursprung hat und was er hier meint (T, X) . Nur    B  zu Prüfzwecken – Eigentum    Gau de a mus     E       F des Verlags öbv

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