way2go! 5, Band für Lehrerinnen und Lehrer

44 unIt 11 | good job! WRITING Die Schüler/innen lesen das Stelleninserat und überlegen, welche Eigenschaften und Fähigkeiten die gesuchte Person haben sollte. Was also sollte ein/e Interessent/in im Bewerbungsschreiben besonders hervorheben? READING Die Schüler/innen lesen die E-Mails und überlegen, welche besser geschrieben ist. Lösung: Simon is more likely to get the job. Erarbeiten Sie mit den Schüler/innen sowohl sprachliche ( formal/informal language ) als auch inhaltliche Problembereiche. Mögliche Antworten: 1 He doesn’t say what he knows about wildlife. 2 greeting is too informal; choice of words too informal, and email contains a lot of contractions ( I’d be great, I’m mad about sports, really cool, OK, I’ve got, mates, sounds fun, Please write soon ) 3 He shouldn’t mention that he prefers watching sports on TV over doing them and that he used to fall out with his sister a lot. (He also shouldn’t ask about the heated pool.) Die folgenden bullet points können den Schüler/- innen helfen: give your reasons for writing/ explain why you are writing give some information about yourself present your qualifications 16 17 a 1 b 1 WRITING Job applications werden in den folgenden way2go! - Bänden weiter vertieft. Verweisen Sie auf den Writing coach . LANGUAGE – Topic vocabulary Die word map ist nur als Impuls gedacht und sollte von den Schüler/innen auf jeden Fall ausgebaut werden. Machen Sie sie auf chef als false friend aufmerksam, welcher im Gegensatz zu boss in die Kategorie jobs gehört. Lösungen: people: 1 boss, 2 management, 3 staff personal qualities: 4 calm, 5 to have a sense of humour getting a job: 6 to write a CV, 7 to do a job interview, 8 to be hired jobs: 9 camp counsellor, 10 chef Das Arbeiten mit word families sollte für die Schüler/innen inzwischen zum Lernalltag gehören. Lösungen: investigator – investigation – investigate negotiator – negotiation – negotiate creator – creation – create supporter – support – support employer – employment – employ seller – sale – sell advertiser – advertisement – advertise speaker – speech – speak 18 19 20 Extension activity Pupils can work in pairs or small groups to have a mini debate. What jobs are essential for the survival of humans? If we sent a spaceship to Mars, which people would be needed most to create a new society? Pupils should discuss the options and work collaboratively to reach a consensus. Give them at least 15 to 20 options and they should make a final list of between 5 and 10 (you decide) and give reasons. Suggested list of jobs: geologist, dentist, mathematician, Latin teacher, businessman/-woman, opera singer, religious leader, nuclear scientist, soldier, astrologer, cook, politician, writer, electrician, translator, computer technician, lawyer, psychologist, doctor, fitness instructor, spy, biologist, farmer, architect, historian, carpenter, gardener, pharmacist. Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=