way2go! 5, Band für Lehrerinnen und Lehrer

29 unIt 06 | All the rage Machen Sie die Schüler/innen auf die Strategies box zum SRP-Aufgabentyp Reading – True/False/ Justification aufmerksam. Alle notwendigen Teilkompetenzen für dieses Format haben die Schüler/innen bereits geübt ( true/false sowie Informationen im Text suchen/anzeichnen). Lösungen: 1 T, This is probably thanks; 2 F, The model talked to; 3 T, For so long I’ve; 4 T, When I was younger; 5 F, The amount of positive; 6 F, I believe curvy and SPEAKING Mögliche Antworten: 1 She didn’t like the way she looked. She hated her hips. She thought she wasn’t beautiful enough. She thought that she had to look like the people on TV. Other kids made fun of the way she looked. 2 She’s more self-confident now. She doesn’t care anymore if people say she is fat. She has realised that the media shows us unrealistic images of people. Dieser Sprechauftrag ist eine spielerische Vorbereitung auf den Operator convince in Verbindung mit argue . Um jemanden von einer Sache überzeugen zu können, müssen gute Argumente gefunden werden. LANGUAGE – Topic vocabulary Zur Abwechslung gibt es hier word maps mit Vorgaben der anderen Art. Natürlich sollen auch diese maps , nachdem sie von den Schüler/innen in die eigenen Vokabelnotizen übertragen wurden, ergänzt werden. Lösungen: Map 1: 1 casual, 2 sporty, 3 tight, 4 torn, 5 clean, 6 comfortable, 7 designer lable, 8 colourful, 9 it matches your …, 10 it fits you, 11 it suits you Map 2: 1 the latest trend, 2 trendy, 3 stylish, 4 a trend towards sth., 5 people used to do it, 6 a trend away from sth., 7 unfashionable 16 17 18 19 2 Generally, all body parts can be retouched, but depending on a culture’s ideas of beauty, there’s a focus on different parts. In Western societies, faces, women’s breasts, bottoms, stomachs, hips and legs are often retouched and men’s muscles are mostly enhanced in the areas of the stomach and torso. 3 Instagram, Photoshop, … Extension activity Create a questionnaire/survey to find out how many pupils use a photoshop facility on their own pictures (e.g. Instagram) and/or find out pupils’ opinions of photoshop and retouching of photos in the media. The survey could be conducted with their peers and with older and younger students to see if opinions vary according to age. Pupils should report their findings to the class in the form of a graph or a short oral presentation. LISTENING Im Hörtext sprechen Schüler/innen der Partnerschule in Whitehall über ein social studies project zum Thema body image . Sprachliche Vorentlastung der Hörtexts: Über­ setzungen können in einem eigenen Wörterbuch (online) oder im Anhang nachgeschlagen werden. Lösungen: 1 C, 2 E, 3 A, 4 F, 5 G (Not used: B, H) Die Schüler/innen überlegen, was Lizzie hier wohl hätte sagen wollen. READING Der Text in 15b zum Thema plus-sized model wird hier vorentlastet. Gleichzeitig handelt es sich um eine Wiederholung der Wortarten; eine Aktivität zu word families/suffixes könnte folgen. Lösungen: 1 noun, 2 noun, 3 adjective, 4 adjective, 5 verb, 6 adjective, 7 adjective, 8 noun, 9 verb Weisen Sie darauf hin, dass zwei der Ausdrücke mit zwei verschiedenen Definitionen zusammenpassen. Lösungen: 1 e, g; 2 k; 3 c, i; 4 a; 5 j; 6 h; 7 f; 8 d; 9 b 13 À 14 1 a 1 b 14 15 a 1 b LANGUAGE IN USE (MC) Lösungen: 1 B, 2 C, 3 A, 4 D, 5 D, 6 C, 7 C, 8 A, 9 B 1 LISTENING (MM) Lösungen: 1 F, 2 H, 3 A, 4 G, 5 J, 6 B, 7 D 2 À 15 Progress check 02 Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=