way2go! 5, Band für Lehrerinnen und Lehrer

23 unIt 04 | eat, sleep, repeat … Mögliche Antwort: Die Gitterstäbe aus Gemüse symbolisieren das mentale Gefängnis, das durch eine Obsession mit gesundem Essen entstehen kann. Mögliche Antworten: 1 You could lose the ability to enjoy food, it could make you feel bad, it makes life more complicated, … 2 They want to live healthily/have the perfect body/lose weight. 3 You should try to enjoy your food and your life. Mit dieser Aufgabe wird wichtiges Vokabular, das im authentischen Hörtext vorkommt, vorentlastet. Lösungen: 1 to brag about sth.: to speak proudly about your life and the things you have (in an arrogant or annoying way) 2 to share sth.: to give a part of your own things to someone else 3 for pleasure: for fun, for enjoyment 4 to improve sth.: to make sth. better; physical condition: fitness, shape, the medical state your body is in 5 purpose: reason why you do sth. 6 quest: a search for sth., trying to achieve sth. 7 to go beyond sth.: to do more than is necessary Die Schüler/innen überprüfen die Thesen, die sie in 16b aufgestellt haben. Lösungen: 1 D, 2 A, 3 B, 4 D, 5 A Die Schüler/innen denken darüber nach, wie es ihnen mit dem Hörtext ergangen ist. SPEAKING Diese inhaltliche Vertiefung des Hörtextes geht über den Fokus food hinaus und leitet zum nächsten Unterkapitel über. Mögliche Antworten: 1 Eathing healthily is good (“a good thing”), but if you overdo it, it can be harmful to your physical and mental health. 2 It’s important to study to do well at school, but if you study too much, you might not be able to enjoy your free time. Nothing like a good night’s sleep LANGUAGE IN USE Weisen Sie die Schüler/innen wieder auf die 1 b 17 a 18 a À 09 1 b 1 c 19 20 Strategies box hin. Besprechen Sie die Übung ausführlich nach – die Schüler/innen sollten (notfalls auf Deutsch) argumentieren können, warum die drei falschen Optionen nicht passend sind. Lösungen: 1 D, 2 C, 3 B, 4 C, 5 B, 6 D, 7 A SPEAKING Mit dieser Aufgabe wird das BBC-Video zum Thema „Teenagers and sleep” vorentlastest. LISTENING + VIEWING Mit der ersten Aufgabe, die sprachlich etwas einfacher gestaltet ist, sollen die Schüler/innen das Video kennenlernen. Natürlich kann das Video mehrfach gezeigt werden, wenn nötig. Lösungen: B 4, C 2, D 5 (Not used: 3, 6) Lösungen: 1 F, 2 C, 3 A, 4 I, 5 D, 6 G (Not used: B, H) Just for fun: Who needs sleep? Humans need quite a lot of sleep, but some animals need hardly any. Pupils research to find out which animals barely sleep (e.g. dolphins, giraffes and elephants), and why. Lösungen: 1 Don’t have any electronic entertainment in your bedroom. 2 Don’t drink coffee after lunchtime. 3 Get up and go to bed at the same time every day. 4 Don’t sleep in on weekends. 5 Do something relaxing like reading a book before bed. Antworten der Schüler/innen. WRITING Mit dem Schreiben eines PEEL -Absatzes beziehen die Schüler/innen zum Thema Stellung. LANGUAGE – Topic vocabulary Lösungen: More: exercise, freshly prepared food, sleep, fruit and vegetables, low-fat milk products, seafood, protein, whole grains Less: coffee, fast food, sodium, saturated fats, sugar, screen time, soft drinks, processed food Mögliche Antworten: tasty – tasteless/horrible; savoury – sweet; bitter/ sour – sweet; raw – boiled; homemade – takeaway; local – ethnic; etc. 21 22 Ö BBC 01 1 a 1 b 23 a 1 b 24 25 a 1 b Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=