way2go! 5, Band für Lehrerinnen und Lehrer

15 unIt 02 | Me time Extension activity: Cambridge and Oxford Most people have heard of Cambridge and Oxford, the most famous English university cities. Pupils could research information about one (or both) of these cities and present this to the class. Where is the city located? What are the main sights? How old is the university? Which river runs through the city? How can you travel around the area? If a larger number of pupils are doing this, they could each pick a different British city, such as Liverpool, Birmingham, Manchester, Edinburgh, Cardiff, Belfast, etc. LISTENING Die Übung greift die Inhalte (und nicht das Grammatik-Thema) von Aufgabe 6 auf und führt einen Perspektivenwechsel zu Adam durch. Unterschiede: 1 Hannah thinks Adam was punting badly, but Adam feels he was doing a good job. 2 Hannah writes she was helping to paddle with her hands, but Adam says just one person was paddling. 3 Hannah writes that Adam was given a big towel, but Adam says it was a very small towel. STRATEGIES – Telling a story or an anecdote Ziel der Sprechaufgabe ist es, eine Geschichte logisch aufgebaut wiedergeben zu können. Geben Sie den Schüler/innen etwa fünf Minuten Zeit, sich eine Geschichte zu überlegen und Stichwörter aufzuschreiben. Es sollen auf keinen Fall ganze Sätze notiert und dann vorgelesen werden. Die Partnerarbeit hilft dabei, Sprechhemmungen abzubauen. Beispiele dafür, wie Hannahs Geschichte gegliedert ist: Attention grabber: I must tell you a funny story! Details: 80 km north of London …; On a beautiful, sunny day …; my cousin Adam from the States … Connectors: By the time we reached him …; but in the end … Feelings: we were laughing so much …; he was embarrassed … Conclusion: It was a day I’ll never forget! LANGUAGE – Suffixes: The ending does it Die konsequente Arbeit mit Suffixen hilft den Schüler/innen, die Bedeutung von unbekannten Vokabeln abzuleiten und ihren Wortschatz kontinuierlich zu erweitern. 7 À 03 8 9 Adjective to noun ( -ness ): sad – sadness; fit – fitness; ill – illness + eigene Ideen Adjective to noun ( -al ): personal – person; national – nation + eigene Ideen Noun to adjective ( -al ): music – musical; nation – national + eigene Ideen Noun to adjective ( -y ): dirt – dirty + eigene Ideen Lösungen: 1 fitness, 2 dirty, 3 national, 4 musical, 5 cloudy, 6 healthy After-school clubs LISTENING Weisen Sie die Schüler/innen darauf hin, dass after- school clubs typisch für amerikanische high schools und ein wichtiger Teil des Alltags dort sind. Lösungen: Speaker 1: choir Speaker 2: creative writing club Speaker 3: science club Speaker 4: pottery LANGUAGE – Describing pictures Machen Sie die Schüler/innen darauf aufmerksam, dass es in the picture heißt und nicht on the picture . Betonen Sie, dass bei der Beschreibung von Tätigkeiten die present continuous verwendet werden soll. Lösungen: Where things are … at the top/bottom, in the foreground/ background, on the left/right, in the upper left- hand corner, in the lower right-hand corner, in front of, at the back, in the middle, next to How people appear … bored, distracted, nervous, serious, upset, displeased SPEAKING Erklären Sie den Schüler/innen, dass sie das Bild so beschreiben sollen, dass sich jemand eine Vorstellung davon machen kann, ohne es zu sehen. Der Einleitungssatz könnte lauten: The picture shows some young people sitting around a table in a library bzw. The picture shows some young people sitting outside a tent. Anschließend folgen Einzelheiten zur weiteren Beschreibung. 1 c 10 À 04 11 12 Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=