Tiger Tom 1/2, Jumbo Book

Tiger Tom 1 ➔ Unit 3: Me and others: Family Sprachliche Mittel Vokabular: cherry tree, tree house, porch, bird’s nest, ladder, pram, tunnel, sandpit, trampoline, squirrel listen to, jump, dig, have a shower, mow, barbecue, prune, climb, jump, shine Phrasen: He is watching a squirrel, he wants to open the box, they are sitting on the porch, he is listening to music, one girl is reading a book, one is jumping on the trampoline, a boy is digging a tunnel in the sandpit, two children are in the swimming pool, one boy is having a shower, the grandparents are having tea with some friends, a baby is sleeping in her/his pram, one man is mowing the lawn, father is barbe­ cuing, one woman is reading a book, another woman is cutting roses Kompetenzen • Die Kinder verstehen die Fragen der Lehrkraft und können sie mit ihrer Hilfe beantworten (sie kennen die neuen Wörter und wiederholen oder lernen eine Reihe von Verben). • Die Kinder verstehen die Action Sto- ry und führen gemeinsam mit der Lehrkraft die passenden Bewegun­ gen aus. • Die Kinder können die Bewegungen zur Action Story ausführen, ohne dass die Lehrkraft die Bewegungen vorzeigt. • Die Kinder können die Action Story (zumindest teilweise) mitsprechen. • Die Kinder singen das Lied und machen dazu die passenden Bewe­ gungen. • Die Kinder können die verschiede­ nen Handlungen in einem ganzen Satz benennen (z. B. Tiger Tom is listening to music ). Einstiegsfragen • What kind of tree do you see? (A cherry tree) • Where is the house? (In the tree. It’s a tree house.) • What do you see in the house? (A table, a red chair, a brown box on the table, a boy) • The boy’s hands are on the box. What does he want to do? (He wants to open the box.) • Where are the two girls sitting? (They are sitting on the porch.) • There is a bird’s nest with four young birds. Point to it! • What is Tiger Tom doing? (He is listening to music.) • What are the other children in the picture doing? (One girl is reading a book, one is jumping on the trampoline, a boy is digging a tunnel in the sandpit, two children are in the swim­ ming pool, one boy is having a shower.) • There are also some other people. What are they doing. (The grandparents are having tea with some friends, a baby is sleeping in a pram, a man is mowing the lawn, father is bar­ becuing, one woman is reading a book, another woman is cutting roses.) Vorbereitung auf die Action Story • Fragen Sie die Kinder, wer schon einmal in einem Baumhaus war oder sogar dort geschlafen hat. • Bringen Sie eine geschlossene Schachtel mit und entlocken Sie den Kindern Ideen, was sich darin befinden könnte. Action Story: In the garden In the garden there is a tree house. Zeigen Sie auf das Bild. It has a window and a door. Deuten Sie die Umrisse an. You climb the ladder and open the door. Mimen Sie diese Handlungen. You go inside. Öffnen Sie die imaginäre Tür. There is a chair and a table. Zeigen Sie auf einen Tisch und einen Sessel. On the table there is a brown box. Halten Sie eine Schachtel bereit. You sit down and look around. Setzen Sie sich und schauen Sie herum. The sun shines through the window. Zeichnen Sie die Sonne in der Luft. You look out and see a squirrel in the tree. Halten Sie die Hand an die Stirn und zeigen Sie auf das Eich­ hörnchen im Bild. “Hey, squirrel!” you shout. Rufen Sie laut. The squirrel jumps from branch to branch. Hüpfen Sie am Stand hin und her. Then you open the box. Öffnen Sie die mitgebrachte Schachtel einen Spalt. In it there is your treasure. Schauen Sie geheimnisvoll. What is it? Song: In the garden (Traditional: Old Mc’Donald had a farm) In the garden is a house Hip, hip, hip hurray. It’s high up in the cherry tree. Strecken Sie die Arme hoch in die Höhe. Hip, hip, hip hurray. With a table and a chair Just nice things everywhere Hip, hip, hip, hurray. In the garden is a house Hip, hip, hip, hurray. It’s high up in the cherry tree. Strecken Sie die Arme hoch in die Höhe. Hip, hip, hip hurray With a table and a chair Just nice things everywhere And a big brown box, what’s inside? Shoes or socks? Schauen Sie fragend. Hip, hip, hip, hurray. Let’s look inside and see what we find! Hip, hip, hip, hurray! In the garden Weiterführende Ideen • Fragen Sie die Kinder, was man in einem Baumhaus alles ma­ chen kann: Suche nach Verben. ➔ Deutsch, Englisch • Bearbeiten Sie mit den Kindern die Frage, was man für den Bau eines Baumhauses braucht: Suche nach Nomen. ➔ Deutsch, Englisch • Lassen Sie die Kinder ein Baumhaus unter dem Titel „So stelle ich mir mein Baumhaus vor“ zeichnen/malen. ➔ Bildnerische Erziehung • Spielen Sie Squirrel in a tree: Ein Drittel der Kinder sind Bäume, die anderen Kinder laufen durch den Turnsaal als homeless squirrels . Wenn Sie home rufen, versuchen zwei oder drei „Baumkinder“ ein squirrel einzuschließen, indem sie sich an den Händen fassen und das Eichhörnchenkind in die Mitte nehmen. Dabei sollen sie sagen: Now you have a home! Die noch heimatlosen Eichhörnchen müssen auf die nächste Runde warten. Erweiterung: Die Eichhörnchen bekommen Instruktionen, wie sie sich fortbewegen sollen ( run, hop, jump, spin usw.) ➔ Bewegung und Sport • Das Fingerspiel Five little squirrels kann im Turnsaal gespielt werden: Five little squirrels running through the wood First squirrel says,“Everything is good!” Second squirrel says, “There’s a man with a gun!” Third squirrel says, “Let’s run, let’s run!” Fourth squirrel says, “Don’t be late!” Fifth squirrel says, “I am not afraid!” PENG goes the gun and they all run, run, run. ➔ Bewegung und Sport Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=