Tiger Tom 1/2, Jumbo Book

Tiger Tom 2 ➔ Unit 6: Me and others: My body Sprachliche Mittel Vokabular: arm, finger, shoulder, head, knee, toe, back (and also other parts of the body), butterfly, bee, bumblebee, la­ dybird, bird, beetle, mole, mouse, fish, dragonfly, rabbit, blanket, rasta curls pick, touch, hold, sit, land, circle, fly, flutter, flit Phrasen: One girl is picking flowers; one boy is trying to touch the butterfly with his finger; one boy is eating a banana; two girls are reading a book; one boy is looking at the sky; one boy is sitting in a tree and eating an apple; one girl is holding a bunch of flowers; two boys are sitting on a blanket in the grass; they are playing cards; a bird is sitting on the head; it sits down on…; it lands on…; you try to touch it; you do not dare to move; it circles your head; it flies to…; it flutters to…; it flits to…; Where are you? Who saw the butterfly sitting on my arm? Who me? Yes you! That’s true! Kompetenzen • Die Kinder verstehen die Fragen der Lehrkraft und können sie mit ihrer Hilfe beantworten (sie kennen die neuen Wörter und wiederholen oder lernen eine Reihe von Verben). • Die Kinder verstehen die Action Story und führen zusammen mit der Lehrkraft die passenden Bewegun­ gen aus. • Die Kinder können die Action Story ausführen ohne dass die Lehrkraft die Bewegungen vorzeigt. • Die Kinder können die Action Story (zumindest teilweise) mitsprechen. • Die Kinder sprechen das Gedicht nach und machen dazu die passen­ den Bewegungen. • Die Kinder können die verschiede­ nen Handlungen in einem ganzen Satz benennen. (E. g. One girl is picking flowers.) Einstiegsfragen • There are some children with a butterfly on different parts of their bodies. What are the children doing? (One girl is picking flowers; one boy is trying to touch the butterfly with his fin­ ger; one boy is eating a banana; two girls are reading a book; one boy is looking at the sky; one boy is sitting in a tree and eating an apple) • One girl is holding a bunch of flowers. What is sitting on the flowers? (A bumblebee.) • Two boys are sitting on a blanket in the grass. What are they playing? (They are playing cards.) • What is sitting on the head of the boy with the rasta curls? (A bird.) • Where is Tiger Tom? (He is hiding behind a tree.) • There are many animals in the picture. Can you name them? (Bees, bumblebees, ladybirds, birds, beetles, a mole, a mouse, fish, a dragonfly, rabbits) Vorbereitung auf die Action Story • Geben Sie den Kindern Anweisungen und steigern Sie da­ bei das Tempo: Touch your arm, wiggle your fingers, pat your shoulder, shake your head, bend your knee, touch your toes, stretch your back etc. • Lassen Sie die Kinder durch die Klasse gehen und rufen Sie Körperteile aus. Die Kinder sollen sich mit diesen Körperteilen berühren: shoulder to shoulder; knee to knee; left ear to left ear etc. Action Story: My body You run into the park. Laufen Sie am Stand. You see a butterfly! Malen Sie einen Schmetterling in die Luft. The butterfly is beautiful. Schauen Sie verzückt. It sits down on your arm – wow! Betrachten Sie Ihren Arm. You try to touch it with your fingers – gently, gently! Mimen Sie zartes Berühren. The butterfly lands on your shoulder. Betrachten Sie Ihre Schulter. You do not dare to move. Stehen Sie ganz still. It circles your head – oh! Drehen Sie ihren Kopf hin und her. The butterfly flies to your knee – oh look! Betrachten Sie Ihr Knie. The butterfly flutters to your toe – don’t go away! Betrachten Sie ihren Zeh. It flits to your back. I can’t see you! Versuchen Sie nach hinten zu schauen – vergeblich! Butterfly, butterfly, where are you? Schauen Sie sich suchend um. Oh, it flies to a tree. Goodbye, my friend! Schauen Sie in die Luft und winken Sie Leb wohl! Poem: My body Who saw the butterfly sitting on my arm? (Name)… saw the butterfly sitting on my arm! Who me? Yes you! That’s true! Who saw the butterfly landing on my shoulder? (Name)… saw the butterfly landing on my shoulder! Who me? Yes you! That’s true! Who saw the butterfly circling my head? (Name)… saw the butterfly circling my head! Who me? Yes you! That’s true! Who saw the butterfly flying to my knee? (Name)… saw the butterfly flying to my knee! Who me? Yes you! That’s true! Who saw the butterfly fluttering to my toe? (Name)… saw the butterfly fluttering to my toe! Who me? Yes you! That’s true! Who saw the butterfly flitting to my back? (Name)… saw the butterfly flitting to my back! Who me? Yes you! That’s true! My body Weiterführende Ideen • Lesen Sie mit den Kindern das Buch From Head to Toe (Eric Carle), in dem die Körperteile und entsprechende Bewegun­ gen im Mittelpunkt stehen. • Spielen Sie Monster waltz: Ziel des Spiels ist es, verrückte Monster zu zeichnen und diese dann zu beschreiben. Legen Sie große Packpapierblätter auf (etwa vier Stück) und spie­ len Sie Musik. Die Kinder tanzen dazu (Stift in der Hand) und wenn Sie die Musik stoppen, laufen die Kinder zum nächsten Blatt Papier und zeichnen einen Körperteil des Monsters. Beim Start der Musik tanzen die Kinder weiter. Auf diese Weise entstehen vier Monster. • Zeigen Sie Bilder mit verschiedenen Personen und beschreiben­ den Sätzen. Die Kinder kreuzen die richtige Beschreibung an. • Lassen Sie die Kinder ein Puzzle aus Körperteilen zusammen­ setzen. ➔ Sachunterricht • Lassen Sie die Kinder Lückentexte – Körperteile als Lücken­ wörter – vervollständigen. ➔ Deutsch, Englisch • Fangspiel: Der erwischte Körperteil muss während des weite­ ren Laufens gehalten werden. ➔ Bewegung und Sport • Rufen Sie verschiedene Fortbewegungsarten ( jump, run, creep etc.) aus und die Kinder bewegen sich dementspre­ chend. ➔ Bewegung und Sport Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

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