Tiger Tom 1/2, Jumbo Book

Tiger Tom 2 ➔ Unit 5: Animals Sprachliche Mittel Vokabular: rabbit(s), mouse (mice), guinea pig(s), hamster, cat(s), kitten, dog, puppies, bird(s), turtle(s), rat(s), snake(s), parrot(s), fish, terrarium, fish tank, cage, carrot, hay, lettuce, grain, tail, fur, feather hop, spin, purr, fly, squeak, creep, chirp, celebrate, feed, stroke, clean Phrasen: They are hopping, running, dancing, chirping, purring, flying, sleeping, squeaking, creeping, spinning; Doggie has his birthday and we should celebrate; we love pets and take good care of them; Happy birth­ day! Kompetenzen • Die Kinder verstehen die Fragen der Lehrkraft und können sie mit ihrer Hilfe beantworten (sie kennen die neuen Wörter und wiederholen oder lernen eine Reihe von Verben). • Die Kinder verstehen die Action Story und führen gemeinsam mit der Lehrkraft die passenden Bewegun­ gen aus. • Die Kinder können die Action Story ausführen ohne dass die Lehrkraft die Bewegungen vorzeigt. • Die Kinder können die Action Story (zumindest teilweise) mitsprechen. • Die Kinder singen das Lied und machen dazu die passenden Bewegungen. • Die Kinder können die verschie­ denen Handlungen in einem ganzen Satz benennen (z. B. They are hop- ping in the cage. ) Einstiegsfragen • In the picture you can see many animals! Which animals are there? (Rabbits, mice, guinea pigs, parrots, cats, birds, turtles, rats, snakes, a hamster) • What are the animals doing? (Sleeping, running, hopping, flying, climbing etc.) • Where do the snakes live? (In a terrarium) • Where do the fish live? (In a fish tank) • What do the rabbits eat? (Carrots, hay, lettuce) • What does the parrot eat? (Fruits, vegetables) • What do the hamsters and the mice eat? (Lettuce, fruits, grains) • Do you have a pet? If yes, what is his/her name? • Do you take good care of him/her? What do you do? • What is your favourite animal? Vorbereitung auf die Action Story • Spielen Sie slow reveal : Ziehen Sie ganz langsam Flash- cards, die die jeweiligen Tiere zeigen, aus einer Tasche oder Schachtel und die Kinder rufen den Namen, sobald sie das Tier erkannt haben. • Geben Sie Bewegungsanweisungen: Hop like a rabbit, purr like a cat, fly like a bird usw. Die Kinder bewegen sich nach Anweisung. Action Story: In the pet shop Ten little rabbits hopping in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Nine little mice running in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Eight little guinea pigs dancing in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Seven little parrots chirping in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Six little cats purring in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Five little birds flying in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Four little turtles sleeping in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Three little rats squeaking in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! Two little snakes creeping in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! One little hamster spinning in the cage Doggie has his birthday and we should celebrate! So let’s sing: Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear doggie, happy birthday to you. Mimen Sie bei jedem Tier das entsprechende Verb. Betonen Sie das Wort birthday und halten Sie dabei eine Geburtstagskerze in die Höhe. Song: In the pet shop (Traditional: Head and shoulders) Dogs and cats and birds and mice, birds and mice. Dogs and cats and birds and mice, birds and mice. And turtles, parrots, guinea pigs and snakes Dogs and cats and birds and mice, birds and mice. Rats and hamsters, birds and mice, birds and mice Rats and hamsters, birds and mice, birds and mice. And rabbits, kittens, puppies and fish Rats and hamsters, birds and mice, birds and mice. We love pets and take good care of them Legen Sie die Hände ans Herz. We love pets and take good care of them We feed them, stroke them and we clean their cage Mimen Sie Füttern, Streicheln und Säubern. We love pets and take good care of them. In the pet shop Weiterführende Ideen • Spielen Sie : Guess who I am. Bereiten Sie kurze Beschrei­ bungen von Tieren vor und lassen Sie die Kinder raten. Z. B.: I have a tail, I can fly, I’m covered in colourful feathers, I can whistle and I can talk. I am a…PARROT. • Spielen Sie Time Race : Die Kinder sitzen im Kreis und geben einen countdown timer weiter, dabei müssen sie jeweils ein Tier nennen ohne ein bereits genanntes zu wiederholen. Falls ihnen kein neues Tier einfällt, sagen sie Pass . Our topic in this game is animals. I’ll set the timer to 1 minute. Then I’ll start with dog and give the timer to the next person. He or she must take the timer and continue with another ani- mal. Then she gives the timer to the next pupil. • Sprechen Sie mit den Kindern über artgerechte Tierhaltung. Fertigen Sie eventuell Plakate an, lassen Sie die Kinder in Gruppen arbeiten. ➔ Sachunterricht • Die Kinder zeichnen ihr liebstes Haustier ➔ Bildnerische Erziehung • Erarbeiten Sie mit den Kindern die verschiedenen Verben für Tierlaute und für Fortbewegungsarten. Lassen Sie die Kinder das Aussehen von verschiedenen Tieren beschreiben ➔ Deutsch • Erstellen Sie Zahlenrätsel mit Tierbeispielen: Wie viele Beine haben…? Wir sehen 80 Beine – wie viele vierbeinige Tiere sind das? ➔ Mathematik Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=