Tiger Tom 3. My English Book, Schulbuch

Die kleinen Symbole sagen dir, was zu tun ist. Listen. •  Hör gut zu. Look. •  Sieh das Bild/die Bilder an. Say. •  Sprich nach. / Erzähle… Do. •  Führe die Bewegung(en) aus. Point. •  Zeige auf das richtige Bild. Colour. /Draw. • Male aus. / Zeichne. Watch the film. • Sieh den Film an. Sing. • Höre / Singe das Lied. Cut out. / Stick in. • Schneide, klebe, bastle. Tick. /Draw lines. /  Write. •  Hake ab. /  Kreuze an. / Ziehe Linien. /Trage ein. Work with a partner. / Tell your partner. • Arbeitet zu zweit. / Sprecht miteinander. Work in a group. • Arbeitet in einer Gruppe. Play. •  Spielt… Dein Tiger Tom-Buch kennen lernen Das ist Tiger Tom , er mag Musik und Bewegung. Er spricht nur Englisch. Manchmal ist er ein bisschen vergesslich, vielleicht kannst du ihm dann weiterhelfen. An den großen Symbolen erkennst du, in welchem Kapitel du dich gerade befindest und worüber ihr in diesem sprechen werdet. Zu jedem Kapitel gibt es auch einen Film auf DVD. Bewegst du dich auch gerne? Auf der vorletzten Seite des Kapitels findest du die Bilder zur Action Time . I can do it! Auf der letzten Seite jedes Kapitels überprüfst du, was du schon kannst. 1 2 3 4 29 28 Unit4 · Shopping: clothes Unit 4 Shopping: clothes 1 Who is it? Listenandnumber. 3 Just right. Lookand read.Then listenanddo the chant. 1 . CD 1 /Track 28 2. CD 1 /Track 29 3. CD 1 /Track 30 4. CD 1 /Track 3 1 The sweater is toobig. The trousers are toobig. The raincoat is too small. The jacket is too small. The flip-flops are just right. The flip-flops are just right. I think I’ll take themall! I think I’ll take themall! 4 Make yourown chant. socks shoes boots raincoat dress skirt The is/are toobig. The is/are too small. The flip-flops are just right. I think I’ll take them all! twenty-nine twenty-eight 2 What colourare their clothes? Listenand colour. 1 1 33 32 Thebirthdaypresent Thebirthdaypresent Unit4 · Shopping: clothes Unit 4 · Shopping: clothes 8. CD 1 /Track 34 Action Cards 1 8, 2 1 , 22, 35–36 8 Listenandpoint.Thenwatch the film: Thebirthdaypresent. Come tomy party! Can I help you? Can I help you? Thank you, Lucy. I’d like the pink boots, please! I’d like the yellow dress, please! What about this T-shirt? What about this T-shirt? Can I help you? What about this T-shirt? Great. Thank you! Thank you! Thank you! Come on, let’s party. I´d like thewhite trousers, please Thank you! Come in! Happy birthday! thirty-three thirty-two 2 34 Unit4 · Shopping: clothes 35 Unit4 · Shopping: clothes I can do it! ActionTime 1 0. CD 1 /Track 35–36 9 Whatare thekidswearing? Lookand say. 1 0 Inmynew suitcase. Listenandpoint.Then sing the song. 11 What is it. Writeanddraw. 1 2 Whatare theywearing? Colourand say. raincoat dress skirt thirty-five thirty-four 3 4 Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv

RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=