Red Line 2, Coursebook
one hundred and sixty-three 163 p. 24 if f We can go to the park if it is hot. wenn, falls; ob → any ˈeni (irgend)welche guard ɡɑ:d Wärter/-in, Wache, Wächter/-in to skateboard ˈske tbɔ:d Skateboard fahren horseriding ˈhɔ:sˌra d ŋ Reiten → to jog dʒɒɡ joggen → pop concert ˈpɒp ˌkɒnsət Popkonzert Numbers 101–1,000,000 101 hundred and one ˈhʌndrəd-ənd ˈwʌn 102 hundred and two ˈhʌndrəd-ənd ˈtu: 110 hundred and ten ˈhʌndrəd-ənd ˈten 200 two hundred tu: ˈhʌndrəd 300 three hundred θri: ˈhʌndrəd 451 four hundred and fifty-one fɔ: hʌndrəd-ənd ˈf ftiˈwʌn 1,000 one thousand wʌn ˈθaυznd 2,000 two thousand tu: ˈθaυznd 10,000 ten thousand ten ˈθaυznd 100,000 one hundred thousand wʌn ˈhʌndrəd ˈθaυznd 200,000 two hundred thousand tu: ˈhʌndrəd ˈθaυznd 1,000,000 one million wʌn ˈm ljən p. 25 raven ˈre vn Rabe → to fly , flew fla , flu: fliegen light la t Licht to be lucky ˌbi: ˈlʌki Glück haben Language 1 p. 26 could kυd I could win a computer if my story is good. könnte/-n, könntest → magic ˈmædʒ k Zauber-, Zauberei, Magie competition ˌkɒmpəˈt ʃn Wettbewerb; Wettkampf abracadabra ˌæbrəkəˈdæbrə Abrakadabra wizard ˈw zəd Zauberer → to enter ˈentə teilnehmen; eintreten mustn’t ˈmʌsnt You must. = Du musst. You mustn’t = Du darfst nicht. nicht dürfen → against əˈɡenst gegen longer ˈlɒŋɡə länger than ðæn als to type ta p tippen → neatly ˈni:tli ordentlich, sauber by ba bis winner ˈw nə to win → winner Gewinner/-in → cloud klaυd Wolke → magic kit ˈmædʒ k t Zauberkasten CD-ROM ˌsi:di:ˈrɒm CD-ROM Unit 2 Nur zu Prüfzwecken – Eigentum des Verlags öbv
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODE3MDE=